Kom in de kring

De kerk is er voor iedereen. Volwassenen hebben de kerkdienst en gespreksgroepen, pubers de club/catechisatie en tienerdienst, schoolkinderen de kindernevendienst en kinderkerk en voor de aller kleinsten is er de oppas. Maar ook ‘Kom in de kring’! Samen met de peuters (2-4 jr) hebben wij elke laatste zondag van de maand een eigen viering in de kandelaar. De kinderen starten gelijktijdig met de “grote” kerkdienst, zodat ze niet eerst in de kerk komen. Tijdens de collecte komen de kinderen weer in de kerk. ‘Kom in de kring’ is een wijze van vieren met jonge kinderen rondom prentenboeken met een levensbeschouwelijk thema. Elke viering begint in de kring en met een eenvoudig gedichtje, we zingen het lied ‘Kom in de kring’ en er wordt een kaars aangestoken ten teken dat God bij ons is. Dan zetten wij een doos in het midden van de kring. In deze doos zitten voorwerpen die met het thema te maken hebben. De kinderen openen de doos en aan de hand van de voorwerpen wordt het thema besproken. Het prentenboek wordt voorgelezen. We gaan na het voorlezen het thema verder uitwerken. Dit doen wij door middel van verschillende werkvormen zoals zingen, dansen, een spel of een knutselactiviteit. Klik hier voor foto's.

Contact PKN Lutjegast

PKN Lutjegast